Verzendingen & Retourneren

Verzending & Retourneren

VERZENDING

Bestelde producten bij Hifistudio79 worden zo snel mogelijk aan de klant geleverd. Wij leveren via DHL en een uitzonderlijk geval via Postnl of DPD. Het gros van de leveringen worden dus via DHL verricht, daar onze ervaring is in de loop der jaren dat wij u hiermee een scherp tarief kunnen bieden en producten zonder schade worden afgeleverd.  

Zeker bij electronica is het zorg dat producten netjes bij u worden bezorgd. Wij versturen alle bestellingen vanaf 50 euro gratis alles daaronder kost slechts 4 euro aan verzendkosten, lekker overzichtelijk!!!

Bij het retourneren van meubels moet u altijd optie 2 kiezen!!

RETOURNEREN

U kunt het product op twee manieren retourneren aan ons.
De retourkosten komen altijd voor rekening van de klant, mits er een defect is of verkeerd product geleverd is. De optie “artikel ruilen” kan enkel gekozen worden indien wij onverhoopt een verkeerde artikel hebben geleverd.

Optie 1: Een retourlabel wordt door ons beschikbaar gesteld via ons retourportaal (de kosten hiervan staan in de tabel op deze pagina vermeld). Staat uw land er niet bij, neem contact met ons op. Deze kosten worden in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag of u ontvangt een apart betaalverzoek om de kosten te betalen. De maximale risico die deze wijze van verzending dekt is 500 euro via DPD (Postnl is niet verzekerd en voor risico van de klant indien deze optie wordt gekozen). Bij de optie “pas afleverpunten aan”, komen alle parcelshops in uw buurt naar voren van DPD en Postnl. Bij het retourneren van meubels kunt u niet voor deze optie 1 kiezen maar kiest u voor optie 2 hieronder.

Optie 2: De retour wordt door u aangevraagd via onze supportpagina en dan kiest u voor de retouroptie, geeft uw ordernummer aan (bij de optie product hoeft u geen keuze te maken, maar geef dit even aan in de beschrijving welke producten het betreft) en dan ontvangt van ons een retourformulier die u moet bijsluiten in de doos, u regelt de verzending van de retour geheel zelf en kiest uw eigen vervoerder. Deze optie kiest u ieder geval bij het retourneren van meubels.

Voor het retour sturen, de vereisten van het pakket en verzekering verwijzen wij u graag naar de retourvoorwaarden.

Nederland en België 7 euro
Duitsland 10 euro
Denemarken, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk, UK 13 euro
Bulgarije, Estland, Finland, Hongarije, Italië, Letland, Litouwen, Kroatië, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden, Zwitserland 18 euro
Griekenland 25 euro

Hoe lang heb ik de tijd om een retour aan te melden?
U heeft als klant 14 dagen wettelijke bedenktijd vanaf de dag dat het bestelde product bij u is geleverd, ook wel de wettelijke bedenktijd genoemd.

De kosten van de retourzending is voor rekening van de klant en dient binnen 2 weken na melding van de retour te zijn ontvangen bij Hifistudio79. Als het product niet tijdig retour is ontvangen kan Hifistudio79 deze niet meer accepteren als retourzending. Hifistudio79 betaald u het gehele aankoopbedrag terug inclusief de verzendkosten die gemaakt zijn om het product bij u te bezorgen. Het product wordt na ontvangst geïnspecteerd op schade. Mocht er schade zijn ontstaan of de verpakking geheel onnodig open/ kapot gescheurd zijn, dan kan Hifistudio79 de kosten hiervan in rekening brengen en indien mogelijk in mindering brengen op het retour te ontvangen bedrag. Bij te ruilen artikelen, dient u een nieuwe order te plaatsen en de oude wordt terugbetaald (min mogelijke retourkosten).

Let op, zonder retourformulier (optie 2) is Hifistudio79 niet op de hoogte dat uw zending retour komt en kan mogelijk niet (tijdig) verwerkt worden. Het retouradres voor retourzendingen te verwerken is afwijkend van ons postbusadres.

Hifistudio79 zal na melding van de retourmelding binnen 2 weken het aankoopbedrag terugstorten. Dit gebeurd op dezelfde wijze waarmee u de order betaald heeft. Dus een bankoverschrijving gaat middels een retour bankoverschrijving naar het rekeningnummer waarmee betaald is. Een paypal betaling gaat via Paypal naar dezelfde paypal rekening retour etc…

GARANTIE

Heb je een defect aan je product geconstateerd? Dan kun je een reparatieverzoek doen aan onze klantenservice via onze supportpagina. Van belang voor een vlotte afhandeling is om het ordernummer en product te vermelden. Als u bent ingelogd in uw account dan kunt u het ordernummer aanvinken. Als gast kunt u ook een ticket aanmaken maar moet even handmatig het ordernummer vermelden. Ook graag vermelden om welk product het gaat.

Afhankelijk van de tijd in het seizoen kan een garantieverzoek 2 tot 4 weken in beslag nemen. Hierbinnen vindt de verzending heen en weer plaats, eventueel onderzoek en herstel of vervanging. We doen er alles aan om dit tijdsbestek zo kort mogelijk te houden. Uiteraard houden we je op de hoogte zodra je product retour wordt gestuurd.