FAQs

Frequently Asked Questions


Op welke manieren kan ik betalen? Online bestellingen die je thuis of bij een DHL afhaalpunt laat bezorgen kun je betalen met IDeal, Paypal, standaard bankoverschrijving. Kan ik met een VVV bon betalen? Nee. Is achteraf betalen mogelijk? Nee, dat is op dit moment niet mogelijk.
Mijn betaling is mislukt Kijk voor de zekerheid of het bedrag is afgeschreven van je rekening. Is het bedrag niet afgeschreven dan kan je een nieuwe bestelling plaatsen. De niet betaalde bestelling annuleren we automatisch voor je. Is het bedrag wel van je rekening afgeschreven maar je hebt na een uur nog geen bevestiging per email ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Mijn betaling mislukt meerdere malen

Als je betaling blijft mislukken, controleer onderstaande punten.
  • Heb je voldoende saldo op je gekozen rekening?
  • Is de betaallimiet van je rekening toereikend?
  • Is je paypal account wel vrij om betalingen te verrichten?

Geen oplossing kunnen vinden?

Neem dan contact met ons op.
Het bewijs van je online aankoop is je factuur. Deze versturen wij altijd als bijlage in de e-mail van je verzendbevestiging, maar we bewaren hem ook in jouw account zodat je deze gemakkelijk kunt terugvinden.

Ik kan het BTW nummer van mijn bedrijf nergens invullen tijdens het bestellen?

Hifistudio79 richt zich normaliter op de particuliere consument, oftewel business-to-consumer (B2C). Wij hebben geen business-to-business (B2B) salesproces in onze webshop verwerkt. Als bedrijf een aankoop doen, dat kan maar neemt u dan even contact met ons op via de contactpagina. U ontvangt dat een handmatige factuur van ons. Dit geldt ook voor aanvragen (intracommunautair) via de organisatie VAT-free. Het is voor ons niet mogelijk via de webshop de BTW-teruggave - en de bijbehorende administratie - automatisch en digitaal te documenteren.

Kan mijn BTW-nummer vermeld worden op de factuur?

dat kan, maar dan wel als dit vantevoren via de contactpagina wordt gevraagd.

Kan mijn factuur aangepast worden?

Het is niet mogelijk om achteraf facturen aan te passen en/of een BTW-nummer toe te voegen.

Ik heb geen factuur ontvangen, kan ik deze alsnog opvragen?

Op je account kun je je factuur gemakkelijk vinden en downloaden. Heb je geen account? Neem dan contact op met onze klantenservice en zorg ervoor dat je je ordernummer bij de hand hebt. Wij sturen je dan direct per e-mail de juiste factuur toe.

Ik heb geen account

Maak je geen zorgen. Wij bewaren al jouw facturen voor je. Neem even contact op met de klantenservice
Garantie online aanmelden
  • Meld het product via onze garantievoorwaarden aan, zie de algemene voorwaarden. Dan ontvangt u een garantieformulier van ons.
In het 4e kw 2020 komt er een speciale garantiepagina aan waarbij u online uw garantie kunt invoeren en ook kunt volgen.
U ontvangt 2 jaar wettelijke garantie, behalve als dit expliciet anders staat vermeld in de verkoop. Bij bijvoorbeeld tweede hands producten ofwel marge producten en demo producten.  Wanneer start mijn garantieaanvraag? Wij starten je garantieaanvraag binnen 5 werkdagen nadat je product is geleverd in ons magazijn. In het geval je een retourlabel is gestuurd dan zie je in de track&trace gegevens die wij jou per e-mail gestuurd hebben of en wanneer je pakket is aangekomen in ons magazijn. We sturen een bevestiging per e-mail zodra we je garantieaanvraag starten.  
Wij versturen uw pakket normaliter met DHL. Zodra de zending is aangemaakt ontvangt u een eerste bericht dat deze klaar is voor verzending. Er kan een aantal uur tussen zitten voordat deze daadwerkelijk wordt verstuurd, afhankelijk van het moment dat u de order heeft geplaatst. Zodra deze bij DHL is, dan ontvangt u een tweede bericht en wordt zodoende verder op de hoogte gehouden via de track and trace van DHL. Mocht een levering niet uitkomen dan kunt een ander tijdstip of dag doorgeven via de DHL pagina. Zendingen naar het buitenland worden ook in de regel met DHL verstuurd, maar kan wel eens afwijkend met DPD verstuurd worden.
Wanneer het defect onder garantie valt, dan wordt het product kosteloos voor jou gerepareerd of vervangen. We sturen we het gerepareerde of vervangende product ook weer gratis naar je terug. Als het defect niet onder garantie valt dan vertellen we met jou wat de reparatiekosten zijn. We laten niets repareren zonder jouw toestemming. De verzendkosten om het product weer bij je terug te krijgen, komen voor eigen rekening.
Nee, wij kunnen enkel sturen naar regulieren adressen of een DHL parcelshop zoals u in de checkout kunt selecteren.
Hoe gebruik in een kortingscode?
  • Plaats in het winkelmandje de artikelen die je wilt kopen
  • In de eerste stap in je winkelmandje kom je het vakje `kortingscode` tegen  bovenin, hier kun je de code invullen. Voer de code exact in (cijfers, letters, streepjes). Je krijgt een bevestiging wanneer de code correct is ingevoerd
Kan ik om een kortingscode vragen?
  • nee, wij adverteren op de website zelf of een kortingscode voor een bepaalde product of periode beschikbaar is. Ook kan het zijn dat wij via ons klantenbestand een kortingscode naar onze klanten sturen.
Voorwaarden kortingscodes
  • Lees de voorwaarden en mogelijkheden voordat je de kortingscode gebruikt. Deze kunnen per code verschillen.
  • Een digitale kortingscode kan maximaal één keer per e-mailadres gebruikt worden bij een online bestelling.
  • Per bestelling is één kortingscode te gebruiken.
  • Annuleer je een order waarin een kortingscode gebruikt is, kun je geen nieuwe code aanvragen.
  • De aard, duur en vervaldatum van een aanbieding en overige specifieke gebruiksvoorwaarden vindt je in de uiting waarin de kortingscode is opgenomen. Iedere kortingscode is gedurende een bepaalde periode geldig. Na deze periode kan de kortingscode niet meer worden gebruikt.
  • Je kunt kortingscodes niet gebruiken voor openstaande bestellingen.
  • Je kunt kortingscodes niet ruilen voor geld.
  • Je kunt met een kortingscode geen korting krijgen op andere producten dan de producten waarvoor de betreffende kortingscode-actie geldt en die nader zijn omschreven in de uitingen waarin de kortingscode is opgenomen.
  • Kortingscodes worden eenmalig verstrekt. In geval van diefstal of verlies vindt geen vergoeding plaats. Onder verlies valt ook het (per ongeluk) wissen van e-mails.
  • Het is niet toegestaan kortingscodes te wijzigen of te vervalsen met inbegrip van hacking, verspreiding van virussen, spamming of doorsturen (forwarden).
  • Je kunt kortingscodes niet gebruiken voor commerciële doeleinden en/of andere doeleinden dan waarvoor ze zijn uitgegeven.
  • Iedere (poging tot) fraude of andere niet-toegestane handeling wordt geregistreerd en leidt ertoe dat het gebruik van kortingscodes wordt ontzegd.
  • Hifistudio79 behoudt zich het recht om de voorwaarden van kortingscodes voortijdig aan te passen of om kortingscodes ongeldig te verklaren.
Dan geeft DHL het pakket af bij de buren of bij een DHL-locatie in de buurt. De chauffeur laat een bericht achter met een ‘niet-bericht’. Op de DHL-locatie wordt jouw pakket 1 week bewaard. Daarna stuurt DHL het pakket terug naar ons en verwerken wij het als een retour.